źródło: http://imigrantka.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?588138
W Chinach zostały wynalezione silniki rakietowe, które były stosowane już od XII wieku. Aż do XX wieku były one używane jedynie do zastosowań militarnych oraz napędu fajerwerków.
Pierwszy odrzutowy silnik lotniczy, tzw. motorjet powstał w 1910, jego konstruktorem był Henri Coandă (był użyty w samolocie Coandă-1910). Bazował na zainstalowanym w przedniej jego części silniku tłokowym, który sprężał powietrze jednocześnie je tłocząc do komory spalania, gdzie pod ciśnieniem mieszało się ono z olejem napędowym i spalało. Wzrost temperatury powodował rozszerzenie gazu, który wydostając się z silnika napędzał samolot na zasadzie odrzutu. Silniki tego typu były znaczniej mniej wydajne od skonstruowanych później silników turboodrzutowych.
żródło: http://www.gim1.rabawyzna.pl/index.php/articles/show/56
Pierwszy nowoczesny silnik turboodrzutowy opatentował w 1930 roku Anglik Frank Whittle. 27 sierpnia 1939 odbył swój pierwszy lot Heinkel He 178, pierwszy samolot z silnikiem turboodrzutowym.
źródło: http://www.fallout3.net/news/index.php?s=ece1a1a7d510a9e60fceae44063ec803&action=news&sub=vievkom&uniq=news_4bce2c862e0c0